Co jeść, by lepiej się uczyć

To, co jemy wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, a więc i na sprawność umysłową i to, jak szybko męczy nas uczenie się. Dieta dla mózgu powinna dostarczać kwasów tłuszczowych omega 3 i 6, i innych a więc dobrze jeść przynajmniej raz w tygodniu ryby morskie, sięgać po pestki, zdrowe oleje, np. lniany. Ważne jest też odpowiednie nawodnienie, bez którego szybko pojawia się zmęczenie i ból głowy. Pij dużo wody mineralnej i soków owocowych. Unikaj w nadmiarze herbaty, kawy, energetyków, ale i słodkich napojów jak cola, która wyciąga wodę z tkanek. Korzystnie na mózg i ciało w takcie uczenia się wpływa magnez i potas. Warto więc jeść bogate w te minerały banany, orzechy i gorzką czekoladę. Także jabłka, pomarańcze i kiwi dostarczą mikroelementów i minerałów i dostarczą dodatkowo zawartej w nich wody. Kawa pobudza, ale nie pomaga w skupieniu uwagi, a wręcz przeciwnie, kiedy więc czujesz, że zaraz zaśniesz, lepiej sięgnąć po czekoladę, zieloną herbatę albo nawet wodę. Mózg pochłania 1/4 naszego zapotrzebowania energetycznego, warto więc zadbać, by dostawał paliwo dobrej jakości.

Unikać powinniśmy w trakcie nauki dużych wahań stężenia glukozy. Po jej nagłym wyrzucie następuje spadek i zmęczenie, więc wszystko, co ma dużo cukru, zastąpmy zdrowymi przekąskami w postaci owoców, orzechów i pełnoziarnistych batonów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *