Co można reklamować w Google AdWords?

Google AdWords to bardzo skuteczny sposób na reklamowanie swojej strony czy sklepu internetowego. To także nieograniczone możliwości co do pozyskiwania nowych klientów, ich danych kontaktowych czy sprowadzania ruchu na witrynę. Jednak, jak dużo możemy się dowiedzieć o metodach rozliczeń, o kreowaniu kampanii, wpływie słów kluczowych, pór dnia w których trwa emisja reklam to co z ograniczeniami? Przecież też jakieś muszą być, prawda?

Wiele serwisów wprowadza różne ograniczenia. Na przykład, na Facebooku nie można reklamować usług i produktów dla dorosłych – dotyczy to usług matrymonialnych, produktów z sex shopów, alkoholi, papierosów czy nawet leków – dotyczy to reklam, za które się płaci, bo sama obecność firm na tym portalu jest dozwolona. Jak to jest w przypadku Google Adwords? Czy zareklamujemy każdą jedną usługę i dowolny produkt, czy i tutaj są pewne ograniczenia, o których warto pamiętać?

Co można reklamować za pomocą Google AdWords?

W czystej teorii możemy zareklamować za pomocą Google AdWords dosłownie wszystko – ważne, aby dobrze skonfigurować konto i poprawnie ustalić słowa kluczowe. Jednakże i tutaj na reklamodawcę czekają pewne „pułapki” i ograniczenia, które mogą być spowodowane obowiązującym w danym kraju prawem. Tym samym treści niedozwolone, niemoralne, które chcemy publikować za pomocą linków sponsorowanych będą odrzucone, a nawet stale zablokowane przez Google – a tym samym, nie będziemy już mieć możliwości reklamowania danej witryny. Jakie są to przede wszystkim produkty?

Dużo o ograniczeniach co do publikowanej treści i emisji reklam ma sam regulamin Google AdWords, ale również obowiązujące prawa w kraju. Czyli dla przykładu – w Polsce nie zareklamujemy za pomocą linków sponsorowanych sklepu z bronią palną. Ograniczenia mogą dotykać również dotykać aptek internetowych. Chcąc zareklamować leki (nawet te, które kupujemy bez recepty), spotkamy się z blokadą, jednakże kosmetyki czy suplementy diety, które nie są farmaceutykami – one dostaną zielone światło w kampaniach AdWords. Wszelkie produkty z zawartością nikotyny czy alkoholu, również nie są mile widziane w kampaniach linkowych i mogą być zablokowane.
Warto pamiętać też o tym, że Google dobrze analizuje strony, na które prowadzą linki. Nawet jeżeli w sklepie z winami postanowimy reklamować za pomocą linków sponsorowanych kieliszki, korkociągi bądź książki o winach, ale w ofercie sklepu znajdują się napoje alkoholowe, reklama także może zostać wstrzymana! Co warto zrobić w takiej sytuacji? Jeżeli w ofercie mamy tylko jeden niedozwolony produkt, warto go wyłączyć z widoczności na czas kampanii, aby nie kusić wilka z lasu. Jeżeli jednak jest to nasz podstawowy biznes i główna oferta – tutaj trzeba zrezygnować z AdWordsów i zainwestować w tradycyjne pozycjonowanie stron i walkę o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce naturalnych (nie sponsorowanych) wyników.

Jakub Werelich Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Wybierz ofertę dla siebie na mediaclick.pl.